Accesari Fonduri Europene, Topografie-Geodezie-Cadastru, Arhitectura, Consultanta si Publicitate (Conceperea, realizarea si gestionarea de site-uri)

Oltcit

ing. Iulian BUNGHEZ

Istoria Oltcit începe în anul 1967 când autoritățile comuniste și producătorul de automobile Citroën fac un parteneriat. În 1977 începe construirea unei fabrici la Craiova în care se vor construi 3 modele principale: Club, Special și Axel. Oltcit vine de la “Olt”, locația fabricii, și “Cit” de la Citroën. În anul 1981 începe producția de automobile Oltcit, iar peste 10 ani, în 1991, Statul Român cumpără acțiunile francezilor și transformă firma în S.C. Automobile Craiova S.A. După 1994 numele e schimbat din Oltcit, în Oltena pentru a-i da un „aer” mai românesc, în același an se înfințeaza S.C. Rodae Automobile Craiova S.A, o companie mixta între S.C Automobile Craiova S.A. și Daewoo Heavy Industries L.T.D. Correa fapt ce schimbă numele mașinii din nou, din Oltena in Rodae.Insa tot în 1994 istoria Oltcitului moare pentru că fabrica se reprofilează pe fabricarea de piese de schimb pentru Oltena ,Dacia și Daewoo.
De alungul timpului Oltcit a facut urmatoarele modele:
Oltcit Special e un model „special” ce are un motor de 652cmc, ce dezvoltă 34cp. Motor cu care mașina poate atinge viteza de 122km/h.(se poate vedea în poza de sus)
Oltcit Club 11 are un motor de 1129cmc ce dezvolta 57,4cp, cu care masina poate atinge viteza de 150km/h. El s-a produs in versiuni 11 R, 11 RL, 11 RT, RM. Acesta e cel mai cunoscut model de la Oltcit. Oltcit Club 12 TRS e un model mai modern, mai puternic si mai frumos decat modelele anterioare avand un motor de 1299cmc in 5 trepte ce dezvolta 61,5cp si cu care masina atingea masina de 157km/h. Oltcit Club 12 CS e un pick-up, cu un motor de 1299cmc.
Oltcit Axel 12 TRS e un model asemanator lui Club 12 TRS, numai ca acesta, Axel 12 TRS, are numai piese frantuzesti si e destinat exportului in tari precum Franta, Olanda, Ungaria, Venezuela, Egipt, Turcia s.a.
Mai jos puteți vedea 2 ediții limitate, Oltcit 4×4 și Oltcit Cabrio.

Comentariu:
ing. Iulian BUNGHEZ
Universitatea „Transilvania” Brasov
Facultatea de Autovehicule Rutiere
Sectia Motoare Termice si Circulatie Rutiera

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s