Accesari Fonduri Europene, Topografie-Geodezie-Cadastru, Arhitectura, Consultanta si Publicitate (Conceperea, realizarea si gestionarea de site-uri)

Rocar

ing. Iulian BUNGHEZ

Rocar a fost înfințat in anul 1951, și a început fabricarea unor autobuze în anul 1956 la Uzina Vulcan din București. Atunci fabricau niste autobuze pe șasiu de Roman SR 101 ce aveau o capacitate medie de transport de 60 pasageri precum M.T.D. TV-1 Tv-2 TV-7. Un an mai târziu, în 1957 Rocar iși extinde gama de automobile introducând troleibuze, microbuze și pick-upuri făcute după propriul design Rocar (Romanian Car). TV-2 s-a produs în două variante urban și interurban, care erau echipate cu motoare de SR-211 de 140cp cu care atingea viteza maximă de 80km/h sau cu motoare de 95cp. Roman 112 U este un autobuz cu o lungime de 12m echipat cu un motor Diesel MAN D-2165 HM6U de 192cp. Acest autobuz avea o capacitate de 110 pasageri din care 25 pe scaune și a fost produs și în varianta troleibuz. Din 1968 Rocar a început să exporte vehicule in Europa de est, Africa, America de Sud și Orientul Mijlociu. Altă serie de automobile Rocar a fost cea a TV-4 și TV-5 fabricate în 1958 ce au evoluat în TV-41 și TV-51 fabricate în 1964. Rocar fabrica și niște autobuze destinate transportului public urban numite Dac 112 UDM și Dac 117 UD , aceste autobuze și acum mai sunt folosite de regiile autonome de transport în comun. Dac 117 UD este un autobuz articulat ce poate transporta 150 de pasageri din care 34 pe scaune și era echipat cu motoare MAN de 192cp sau 240cp. Un autobuz ce trebuie menționat este Rocar 108 RD care are tracțiune pe spate sau integrală, are o lungime de 7,8m și poate urca pante de până la 45%. Cel mai puternic vehicul produs de Rocar este Rocar 112 RDt ce dispunea de un motor V8 de 320cp, aceste autocare aveau si toaletă, chiuvetă, aer condiționat. Rocar a fabricat și niște autocare pe sasiu de Roman destinate exploatării în condiții grele de transport, ele se numeau Rocar 109 UDF și Rocar 111 UDF. Rocar De Simon e un alt autobuz reușit fabricat sub licența De Simon (Italia) în București.

Comentariu:
ing. Iulian BUNGHEZ
Universitatea „Transilvania” Brasov
Facultatea de Autovehicule Rutiere
Sectia Motoare Termice si Circulatie Rutiera

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s