Accesari Fonduri Europene, Topografie-Geodezie-Cadastru, Arhitectura, Consultanta si Publicitate (Conceperea, realizarea si gestionarea de site-uri)

UTB

ing. Iulian BUNGHEZ

Tractorul şi-a început activitatea în anul 1947, prin modelele I.A.R.-002 tip 1947 şi I.A.R.-003 tip 1947 care se fabricau la uzina I.A.R. Aceste modele au depăşit ca rezistenţă multe dintre cele mai reuşite autovehicule de pe piaţa mondială din acea vreme şi numai situaţia economică de după război din ţară a împiedicat fabricarea acestora în serie. În 1957 inginerul Radu Manicatide concepe şi realizează un microautomobil numit M.R. 1957 cu 3 roţi şi un motor de 5,5cp ce depăşea 70 km/h şi consuma 3,5l/100km. După 1948 fabrica de avioane I.A.R din Brasov se reprofilează în uzină de tractoare Tractorul în care se fabrică primele tractoare româneşti I.A.R. 22 şi I.A.R 23 urmate de I.A.R. 35 ce avea 35cp şi era prevăzut cu şenile. Se realizează apoi Universal U-600 ce avea pneuri pe toate roţile şi un motor diesel de 60cp cu care atingea viteza de 30 km/h. Pompa de injecţie era de mare precizie şi era fabricată de uzina Fonaghi din Sinaia. U-600 a stat la baza fabricării tractorului Universal 650 care a câstigat medalia de aur la Târgul International de la Leipzig din 1960. Pentru lucrul in conditii grele uzina Tractorul construieşte S. 1 300 dotat cu un motor diesel de 130cp prevăzut cu turbosuflantă şi supraalimentare. De alungul timpului se construiesc şi modele cu putere mai mica dupa licenţa Fiat, pentru executarea arăturilor în vii, livezi etc.

Comentariu:
ing. Iulian BUNGHEZ
Universitatea „Transilvania” Brasov
Facultatea de Autovehicule Rutiere
Sectia Motoare Termice si Circulatie Rutiera

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s