Accesari Fonduri Europene, Topografie-Geodezie-Cadastru, Arhitectura, Consultanta si Publicitate (Conceperea, realizarea si gestionarea de site-uri)

Arhitectura

ing. Iulian BUNGHEZ

SERVICII OFERITE

Consultanta: evaluari amplasamente, oportunitatea si estimarea costurilor investitiei;
Proiectare de arhitectura;
Locuinta Parter Etaj Terasa exterioara
Intocmirea de documentatii tehnice pentru avizarea, autorizarea lucrarilor;
Intocmirea de proiecte tehnice pentru executie;
Asistenta tehnica in timpul executarii lucrarilor.

SERVICII OFERITE PRIN INTERMEDIUL COLABORATORILOR NOSTRI

Proiectare de urbanism: realizarea de studii si documentatii urbanistice;
Proiectare de rezistenta;
Proiectare de instalatii: electrice, sanitare, termo-ventilatii;
Verificarea proiectelor, de catre verificatori tehnici atestati;
Intocmirea si verificarea scenarilor de securitate la incendiu;
Realizarea de expertize tehnice de catre experti tehnici atestati;
Servicii cadastrale si realizarea de trasari si ridicari topografice;
Realizarea de studii geotehnice;
Consultanta juridica.

Consultanta, antrepriza si project management constructii industriale (hale metalice sau beton), civile
(showroomuri, parcuri retail, spatii comerciale, blocuri locuinte, case, vile), agro-zootehnice, etc…

Autorizatia de construire  Etapele obtinerii Autorizatiei de construire:

In cadrul acestei activitati ofer alaturi de colaboratorii mei toata gama de servicii integrate acestui domeniu de activitate.

Certificatul de Urbanism (C.U.),
Studiul Geotehnic,
Tema de proiectare,
Avizele si acordurile,
Documentatia Tehnica pentru Autorizatia de Construire (D.T.A.C.),
Autorizatia de Construire,
Proiectul tehnic si Detaliile tehnice de executie.
Aflati ce etape trebuie sa urmati pentru a incepe construirea unei case si care sunt responsabilitatile dvs. in fiecare etapa!

1. CERTIFICATUL DE URBANISM (CU)
Solicitati Certificatul de Urbanism (CU) de la primaria localitatii sau sectorului in care se afla terenul pe care vreti sa construiti. Certificatul de Urbanism este un act informativ prin care Primaria va comunica conditiile pe care trebuie sa le indepliniti pentru a obtine autorizatia de construire. Din acesta veti afla avizele si acordurile pe care va trebui sa le solicitati si sa le primiti, retrageri minime de la limitele de proprietate, inaltimea maxima pe care o veti putea construii, regimul de inaltime, tipul de gard pe care il veti putea autoriza, orice alte reglementari impuse de autoritate pe terenul dvs.
Pentru a obtine Certificatul de Urbanism, trebuie sa prezentati urmatoarele acte, cf. legii: actul de proprietate (fotocopie), planurile cadastrale 1/500 si 1/2000 (fotocopie, 2 exemplare), in cazul in care terenul pe care doriti sa construiti se afla inscris in evidenta de cadastru si publicitate imobiliara planurile cadastrale vor fi inlocuite cu ortofotoplan si extras de carte funcira pentru informare actualizat la zi (atentie termenul de valabilitate a extrasului este de 30 zile de la solicitare, astfel incat odata solicitat este neaparat necesar sa va adresati primariei in timpul lui de valabilitate), cererea tip si dovada achitarii unei taxe. In mod normal si legal pentru a obtine Certificatul de urbanism nu aveti nevoie de nicio documentatie speciala intocmita de proiectant, insa din experientele noastre am constatat ca unele Primarii solicita inca, pe langa documentele necesare cf. legii, un memoriu tehnic de arhitectura, sau chiar planuri desenate (aceste solicitari se datoreaza necunoasterii de catre angajatii primariei a faptului ca legea s-a modificat si in legislatia actuala se precizeaza clar ca este interzisa solicitarea orcarui act suplimentar). Pentru rezolvarea unor astfel de probleme, solutia cea mai rapida ar fi intocmirea de catre proiectant a documentatiilor solicitate suplimentar fata de actele prevazute de lege.

2. STUDIUL GEOTEHNIC
Comandati un studiu geotehnic pentru amplasamentul in care doriti sa construiti. Studiul geotehnic va analiza calitatea si caracteristicile terenului de fundare, oferind proiectantului informatiile necesare pentru calcularea si dimensionarea corecta a fundatiilor. In cazul constructiilor de importanta redusa din mediul rural (case maxim Parter + 1 Etaj), nu aveti obligativitatea legala de a avea un studiu geotehnic, dar, chiar si in acest caz, este recomandabil sa comandati studiul geotehnic, astfel incat proiectarea fundatiilor sa se bazeze pe acesta.

3. STABILIREA TEMEI DE PROIECTARE
Realizarea proiectului de catre proiectantul pe care l-ati ales.
In prima faza, se va definitiva tema de proiectare. In urma exprimarii cerintelor dumneavoastra cu privire la functionalitatea, compartimentarea interioara si aspectul constructiei, echipa de proiectanti (arhitect + inginer de structura + ingineri de instalatii) va propune solutii pentru realizarea constructiei. Va sfatuim sa intocmiti de mana o lista cu spatiile de care aveti nevoie, sa stabiliti cate incaperi sa aibe viitorea constructie, cam ce suprafete doriti sa aibe acestea, terase, daca doriti ca terasele sa fie acoperite sau nu, din ce incaperi doriti sa aveti acces la terase, cat de inalt doriti sa fie un etaj, daca doriti ca etajul sa fie masardat sau nu, absolut orice informatie pe care dvs. o considerati importanta pentru functionarea viitoarei constructii. Deasemenea este de preferat sa aveti cateva imagini cu constructii care v-au placut, asa incat arhitectul sa isi poata face o imagine cat mai aproape de realitate cu privire la ceea ce asteptati de la viitoarea constructie. Prezentarea clara si cu seriozitate a asteptarilor dvs. va va ajuta sa castigati timp deoarece arhitectul va putea sa va propuna de la bun inceput solutii apropiate de ceea ce doriti sa construiti si care vor necesita modificari mai putine pe parcursul proiectarii. In momentul in care ati reusit sa agreati o solutie cu arhitectul, v-a placut ceea ce v-a prezentat si v-ati decis „asa facem”, aceasta solutie devine „tema de proiectare”. Aceasta va fi acum detaliata de catre arhitect si ingineri va constitui Documentatia tehnica pentru autorizatia de construire (D.T.A.C.) si Proiectul tehnic – pentru executie (P.Th.).

4. OBTINEREA AVIZELOR SI ACORDURILOR
Obtineti avizele si acordurile solicitate prin Certificatul de Urbanism. In mod uzual, prin certificatul de urbanism, Primaria va solicita obtinerea avizului integrat de Mediu si a avizelor furnizorilor de utilitati urbane prezente in zona (electricitate, alimentare cu apa si canalizare, gaze, salubritate etc.). Numarul si tipul avizelor si acordurilor solicitate va depinde de conditiile de amplasament si de natura constructiei. Toate avizele de utilitati pot fi solicitate imediat dupa obtinerea certificatului de urbanism, deoarece ele nu necesita documentatie suplimentara. Pentru solicitarea acestora este necesar sa complectati o cerere, sa achitati o taxa si fotocopii dupa: certificat urbanism, documentatie cadastrala, acte proprietate, act identitate. Asadar in timp ce dvs. lucrati cu arhitectul pentru gasirea formei finale a viitoarei constructii puteti folosi acest timp solicitand avizele din certificatul de urbanism. Acordurile specificate in certificatul de urbanism necesita, insa, documentatii tehnice cel mai adesea complete. De aceea acestea vor fi solicitate numai dupa definitivarea proiectului.

5. SOLICITAREA AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE
Dupa alegerea si aprobarea unei solutii definitive, se va elabora initial Documentatia tehnica pentru autorizatia de construire (D.T.A.C.) pentru fiecare specialitate (arhitectura, structura de rezistenta, instalatii sanitare, instalatii termice si instalatii electrice) care consta in planse desenate si documentatii scrise, asumate si semnate de catre proiectanti conform legislatiei in vigoare in Romania. Proiectul de autorizare, numit Documentatie tehnica pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii (D.T.A.C.) reprezinta o forma simplificata a proiectului tehnic (P.Th.); proiectul de autorizare contine documentatia scrisa si desenata necesara si suficienta pentru obtinerea autorizatiei de construire dar nu si pentru executia constructiei.
Solicitati Autorizatia de construire, depunand la Primaria locala dosarele (2 exemplare, original) complete de autorizare (proiectul de autorizare, pe care l-ati primit de la echipa de proiectanti, avizele si acordurile, actele de proprietate); La solicitarea autorizatiei de construire toate actele depuse vor fi in exemplar original, inclusiv actul de proprietate va fi in copie legalizata.

6. INCEPEREA EXECUTIEI
Dupa emiterea autorizatiei de construire, documentatia tehnica – D.T.A.C. se dezvolta in proiectul tehnic – P.Th. Proiectul tehnic si detaliile de executie reprezinta documentatia scrisa si desenata care se elaboreaza de catre cadre tehnice de specialitate (arhitect, inginer de rezistenta, ingineri de instalatii) si care contine toate informatiile necesare executiei unei constructii: planuri, fatade, sectiuni, detalii, memorii, antemasuratori, caiete de sarcini. Documentatiile tehnice vor fi in conformitate cu prevederile legale exprimate prin certificatul de urbanism, cu proiectul autorizat dar si cu legile si normativele in vigoare si caracteristicile specifice amplasamentului (caracteristici teren de fundare, incarcari cu zapada, vant, cutremure etc.).
Dupa obtinerea autorizatiei si a proiectului tehnic, puteti incepe executia constructiei, fie cu o firma specializata, fie in regie proprie.

Obligatii legale in aceasta faza:
– anuntati Primaria si Inspectoratul de Stat in Constructii cu minim 5 zile inainte de inceperea lucrarilor;
– angajati un diriginte de santier autorizat, care sa reprezinte interesele dvs. in raport cu constructorul, sa urmareasca buna desfasurare a lucrarilor si respectarea proiectului. O lista aproape complecta cu dirigintii de santier autorizati o gasiti pe siteul I.S.C.
http://www.isc-web.ro/autorizari_folder/diriginti.php
– dirigintele de santier va asigura controlul calitatii in constructii; acesta va urmarii exectia lucrarilor, va instiinta proiectantul si Inspectia de Stat in Constructii cu privire la datele la care sa se prezinte pe santier pentru a verifica executia constructiei, va urmari atat calitatea executiei cat si consemnarea in procese verbale a evolutiei lucrarilor, a receptiilor partiale, finale si a fazelor determinante de lucrari ascunse. Dirigintelui de santier este practic vocea dvs. in fata intereselor constructorului, proiectantului si a institutiilor de control, rolul lui poate fi decisiv in realizarea proiectului dvs.
– se intocmeste, prin grija dirigintelui de santier, Cartea tehnica a constructiei (cuprinde toate documentele privind constructia, emise in toate etapele realizarii ei – de la certificatul de urbanism pana la receptia finala a lucrarilor);
– se efectueaza receptia la terminarea lucrarilor in prezenta dvs., a dirigintelui de santier, a executantului, a proiectantului, si a reprezentantului Primariei;
– abea dupa ce ati parcurs toti acesti pasi veti putea spune ca detineti o constructie realizata in conformitate cu legislatia in vigoare.

Iata cateva exemple:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s